Missförstånd och andra oklarheter kan uppstå. För det mesta kan detta enkelt klaras upp genom kontakt med Futur Pension. Ring eller skriv till den som handlagt ditt ärende hos Futur Pension – så hjälps vi åt att reda ut problemet. Om olika meningar ändå kvarstår finns det andra möjligheter att få ärendet prövat.

Den som är missnöjd med Futur Pensions beslut i fråga som rör försäkringen kan kontakta klagomålsansvarig hos Futur Pension (chefsjurist). Detta gör du enklast genom att skicka e-post till kundservice@futurpension.se märkt "Kundklagomålsansvarig", alternativt via brev till Futur Pension, Kundklagomålsansvarig, box 24012, 104 50 Stockholm, eller via telefon 08 504 225 00.

Kvarstår problemet efter kontakt med kundklagomålsansvarig finns följande instanser till din hjälp

Konsumenternas försäkringsbyrå – för kostnadsfri rådgivning om pension, försäkring och skadereglering.
Box 24215, 104 51 Stockholm.
Telefon 0200 22 58 00.

Personförsäkringsnämnden – gällande medicinsk bedömning.
Box 24067, 104 50 Stockholm.
Telefon 08 522 787 20.

Allmänna reklamationsnämnden – gällande vissa tvister där det inte krävs medicinsk bedömning.
Box 174, 101 23 Stockholm.
Telefon 08 508 860 00.

Allmän domstol – för att väcka talan mot Futur Pension.

Konsumentverket
Box 48, 651 02 Karlstad.
Telefon 0771 42 33 00.
​Konsumentvägledningen i din kommun www.konsumentverket.se.

Rättsskyddsförsäkring kan gälla vid tvist med försäkringsbolaget.